
Materiały do pracy z uczniami w szkole podstawowej
Prezentujemy teksty i zadania z poprzednich edycji badania PIRLS wraz z omówieniami.
Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu oraz Międzynarodowe Badanie Wyników
Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane ze środków budżetu państwa.
Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości
Prezentujemy teksty i zadania z poprzednich edycji badania PIRLS wraz z omówieniami.
Wiosną tego roku w 150 szkołach podstawowych w całej Polsce uczniowie czwartych klas będą mieli okazje wziąć udział w kolejnej edycji międzynarodowego badania TIMSS.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) przesunęło na 2023 rok termin ogłoszenia wyników bieżącej edycji badania PIRLS.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikowało Encyklopedię PIRLS 2021.
11 października 2022 roku odbyło się spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS 2021, które w Polsce realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych. Spotkanie odbyło się w formie online na platformie Zoom.
W dniach 2-6 października w Splicie odbyło się 63. Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Stowarzyszenia Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA).
W grudniu 2022 roku poznamy wyniki najnowszej edycji badania PIRLS – Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu.
W tym roku szkolnym zrealizowaliśmy I etap kolejnego cyklu badania TIMSS – Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (Trends in International Mathematics and Science Study).
W maju i czerwcu 2021 w szkołach przeprowadzone zostało badanie PIRLS. Uczniowie w specjalnie przygotowanych zeszytach odpowiadali na pytania dotyczące czytania, a także wypełniali ankietę na temat swoich doświadczeń czytelniczych. Kwestionariusze wypełniali również dyrektorzy szkół, nauczyciele języka polskiego i rodzice uczniów biorących udział w badaniu. Wypełnione i zebrane zeszyty były następnie kodowane przez zespół wyszkolonych koderów, a dane ze wszystkich narzędzi badawczych – wprowadzane do bazy.
Zespół badania PIRLS 2021 serdecznie dziękuje dyrektorom szkół podstawowych wylosowanych do realizacji badania głównego PIRLS 2021 za wyrażenie zgód na udział szkół w badaniu i życzliwe podejście do przeprowadzenia badania w czasie trwającej pandemii.
W dniach 1–4 marca 2021 roku odbyło się szóste spotkanie krajowych koordynatorów badania PIRLS, które w Polsce realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych. Spotkanie odbyło się w formie online na platformie Zoom.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej wersji panelu informacyjnego IEA TIMSS 2019. Można tam znaleźć infografiki obrazujące najważniejsze dane, które poznaliśmy dzięki badaniu TIMSS 2019 – wyniki krajowe, obserwowane trendy, poziomy referencyjne osiągnięć uczniów, wpływ warunków domowych i szkolnych uczniów na osiągane przez nich wyniki, postawy uczniów oraz informacje na temat rozwoju zawodowego nauczycieli.