znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu oraz Międzynarodowe Badanie Wyników
Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane ze środków budżetu państwa.

znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania  Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości

Aktualności

Jak pomóc uczniom rozwijać umiejętność czytania? Nowy materiał do nauki czytania

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym polskim tłumaczeniem publikacji z serii IEA Teacher Snippets, w którym wykorzystano tekst z badania PIRLS 2016. To idealne materiały dla nauczycieli i wskazówki do pracy z dziećmi.

Teacher Snippets to niewielkiej objętości broszurki dla nauczycieli dotyczące różnych dziedzin i badań IEA. W publikacjach z tej serii przedstawiono praktyczne informacje oparte na wynikach badań IEA.  Stanowią one wsparcie dla nauczycieli i dostarczają pomysłów na lekcje.

Pierwsze polskie tłumaczenie dotyczy Snippeta z zakresu czytania. W materiałach wykorzystano tekst „Kwiaty na dachu” autorstwa Ingibjörg Sigurdardóttir, który pochodzi z badania PIRLS z 2016 roku. Autorkami polskiej wersji są Wioleta Dobosz-Leszczyńska, Joanna Kaźmierczak i Elżbieta Łanik.

Pobierz Teacher Snippets w polskiej wersji

Materiał powstał we współpracy Expertisecentrum Netherlands (EN) z IEA. Jest oparty na książce IEA Research for Educators Putting Pirls to Use in Classrooms Across the Globe, autorstwa Marian Bruggink, Nicole Swart, Annelies van der Lee i Eliane Segers Classrooms Across the Globe by Marian Bruggink, Nicole Swart, Annelies van der Lee, and Eliane Segers.

Więcej informacji na temat Teacher Snippets można znaleźć na stronie IEA:

https://www.iea.nl/publications/iea-teacher-snippets