znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu oraz Międzynarodowe Badanie Wyników
Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane ze środków budżetu państwa.

znaki_strona_www

Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
oraz Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania  Matematyki i Nauk Przyrodniczych zostały dofinansowane
ze środków budżetu państwa w wysokości

Aktualności

Badanie pilotażowe PIRLS 2016

Między 2 a 20 marca 2015 roku współpracownicy terenowi IBE przeprowadzili badanie pilotażowe w 60 oddziałach klasy czwartej z 34 losowo wybranych szkół podstawowych. W badaniu wzięło udział ponad 1130 uczniów. Składamy podziękowanie dyrektorom, nauczycielom i uczniom z wylosowanych szkół za ich udział w badaniu.

Uczniowie wykonywali test czytania oraz odpowiadali na pytania Ankiety ucznia dotyczące ich stosunku do szkoły i do lekcji czytania, a także upodobań czytelniczych. W badaniu wzięli udział również rodzice uczniów, nauczyciele języka polskiego oraz dyrektorzy szkół.
Po zakończeniu badania w terenie zeszyty testowe posortowano, odpowiedzi na zadania otwarte oceniono i zakodowano, po czym wszystkie dane wprowadzono do międzynarodowych baz danych i przesłano do Centrum Przetwarzania Danych (The Data Processing Centre) w Hamburgu.
Dane zostaną poddane wielostronnym analizom w celu wyłonienia zadań o najwyższej rzetelności. Wyłonione zadania będą wykorzystane w głównym badaniu PIRLS 2016 . W Polsce odbędzie się ono wiosną 2016 roku na próbie losowej 150 szkół podstawowych.